dinsdag 5 april 2011

Van die dingen

Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen. Er komt een dag dat je te veel kookboeken hebt verzameld. Maar ik moet toegeven, nu het tegen de honderd loopt ben ik wat kritischer geworden in de aanschaf. Nou ja... kritisch? Laatst heb ik toch weer zo'n klein boekje over koekjes bakken gekocht. Het was maar een heel kleintje met een mooi plaatje van een bergje koekjes op de omslag, maar ik weet mijn god niet meer waar ik die dingen moet laten! Overal in huis liggen stapels, staan schots en scheve rijen op stoffige planken, liggen knipsels uit bladen van recepten die ik zeker een keer ga maken. Ja, je hebt een hobby of je hebt hem niet. Die verzamelwoede heb ik gelukkig minder met keukengerei. Oké, je moet de basis wel in huis hebben, maar veel van die gadgets die ze je willen aansmeren die heb je gewoon niet nodig. Al die kookbladen staan er vol mee. Neem bijvoorbeeld die siliconen bakvormen. Dat vind ik nou helemaal niks. Ik heb zo'n muffinvorm, maar de muffins smaken gewoon naar plastic als ze uit die vorm komen. En toch las ik laatst in Bouillon Magazine dat Sergio Herman die siliconendingen gewoon in zijn keuken gebruikt. Dan ga ik toch een beetje twijfelen. Zou ik iets verkeerd doen? Of heb ik ze van de verkeerde winkel? Ik zal het nooit weten. De dag dat ik in de keuken van Sergio Herman mag staan zal ook meteen mijn laatste zijn denk ik. Ze werken mij daar veel te hard. Dat kun je ook allemaal lezen in de voorjaarsuitgave van Bouillion. Bofkont Margot Vanderstraeten mocht daar een weekje meedoen in de keuken. Ze moest daarvoor ook wel eerst een boek schrijven waarin Sergio een rol speelde. Dat vond ie zo leuk, dat ie zei: Kom maar een weekje meebeulen in mijn keuken! Mij te veel moeite allemaal. Ik lees liever kookboeken en ik zit liever in de eetzaal achter een bordje hemel. Het moment dat ik het dichtst bij de keuken van Oud Sluis ben gekomen was die keer dat ik door de raampjes naar binnen heb staan turen. Sindsdien hebben ze jaloezieën voor de raampjes lees ik in Bouillion. Flauw hoor. Misschien moet ik maar eens gaan sparen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.